Cvičím po porodu: 8. + 9. týden

vlcsnap-2016-10-20-16h14m47s932Tak jsou to už dva měsíce! Každým dnem se cítím víc a víc ve své kůži, na druhou stranu se ale objevují první potíže… Ovšem hezky popořadě. 

Každý týden si dopřávám jógu a běh, je to úžasné. Navíc zjišťuji, že například běh pro mě po porodu získal daleko jiný rozměr. Najednou nejde jen o sport, ale o mých 30 minut naprosté volnosti, kdy se nemusím bát, že uslyším dětský pláč a nemusím nikoho utěšovat v náručí. Naopak – ruce jsou naprosto prázdné a volné a jenom běžím! 

POZOR NA SIGNÁLY TĚLA

Není to zase tak jednoduché, jak jsem si myslela. S během jsem teď musela trochu zpomalit, protože mě začala pobolívat kyčel. Jsem si téměř jistá, že za to může porod, a že bolest se teď objevila s přibývající fyzickou aktivitou. A protože respekt k tělu je jedna z nejdůležitějších věcí, musela jsem trochu zpomalit. Pořád ale běhám a běh spojuji s jógou – po běhání si zacvičím dvakrát pozdrav slunci, protože je to pro mě nejlepší forma protažení celého těla. V dny, které neběhám, se teď pokouším o dynamičtější a silovější formu jógy, kterou jsem pro vás ostatně také natočila.

POSILUJEME CELÉ TĚLO

Několikrát jsem zmiňovala, jak je důležité nejprve posílit střed těla. Až tuto fázi budete mít za sebou, můžete se směle vrhnout na posilování i ostatních svalů. Pevnost těchto svalů na sobě poznáte například tak, že vymizely problémy typu inkontinence (pokud jste je měly), a že zkrátka většinu cviků provádítě s větší lehkostí. Hodí se tedy vybírat takové cvičení, kde posílíte rovnoměrně svaly celého těla. A věřte tomu, nebo ne, ale jóga je i na tohle ideální!

JÓGA NENÍ JEN STREČINK

12359820_918585654889133_4588590753326478888_nSpousta lidí má za to, že jóga je jen trochu duchovnější forma protahování se… Ano, jak už jsem zmiňovala, neexistuje pro mě lepší forma strečinku, než si zacvičit jógu – je to smysluplné, vyvážené, efektivní, ale zároveň citlivé. Jóga mi ale kromě toho dokáže vynahradit všechny druhy cvičení, na které bych mohla chodit, ale nechodím (protože mám jógu).

  • Může být dynamická jako běh
  • Posílí mi břicho jako pilates
  • Protáhne mě jako strečink
  • Zbaví mě bolesti zad jako masáž
  • Posílí mi paže jako cvičení s činkami
  • Zpevní mi stehna jako dělání dřepů
  • Zlepší mi náladu jako čokoláda 🙂 

A protože posilování toho tolik známého středu těla už máme za sebou, můžeme začít provozovat jógu v celé její kráse a zaměřit se také na jiné části těla… Proto je tu nová sestava pro tyto dva týdny. Obsahuje například všechny tři pozice bojovníků, které dokonale posilují celé tělo.

Budu ráda, když mi dáte vědět, zda vám cvičení pomáhá… Ať už sem, nebo třeba na facebook.  A pokud se chcete se mnou vzájemně hecovat v běhání, nainstalujte si Stravu a můžeme se sledovat 🙂

 

Cvičím po porodu: 8. + 9. týden

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s