Cvičím po porodu: 4. + 5. TÝDEN

poporodni_1Mé dceři byl nedávno měsíc a já jsem kupodivu zaznamenala nebývalý nárůst energie. Neznamená to tedy, že bych uběhla maraton nebo uvařila domácí svíčkovou pro celou rodinu.. ale že se občas už stihnu třeba i namalovat, nebo že jsem se rozhodla pomalu začít se cvičením. A také, že jsem vymyslela a začala psát tuhle sérii “Cvičím po porodu”. 

Je určena pro všechny ženy, které nejsou po porodu úplně tak spokojeny se svým tělem, fyzickou kondicí, svaly, atd… Zapojit se ale ostatně může kdokoliv, kdo s pohybem začíná po dlouhé době a nachází se úplně na začátku. 

ZAČNĚTE BRZY, ALE RESPEKTUJTE SVÉ TĚLO

Nemusíte čekat měsíce, abyste mohla začít naplno sportovat a cvičit. Zkuste dodržet alespoň šestinedělí, je to zkrátka docela dobře vypočítaná doba, po které se vše (včetně péče o dítě) většinou dostane do zaběhnutých kolejí. Záleží samozřejmě na průběhu porodu, zda byl přírozený, nebo císařským řezem, na stavu poporodních poranění, jizev, atd… ale pokud začnete opravdu pomalu a s respektem ke svému citlivému a oslabenému tělu, tak není problém se do toho po měsíci pustit. Alespoň já to teď tak cítím. Na druhou stranu se nemusíte cítit provinile, když se na to zkrátka necítíte, a začnete daleko později.

running_with_stroller

LEKCE PRVNÍ: CHŮZE!

Začít cvičit můžete ale vlastně hned. A začíná tak většina maminek… není totiž nic lepšího, než chůze s kočárkem. Já vyšla ven druhý den po příchodu z porodnice, bylo krásné počasí a já se už nemohla dočkat. Po porodu máte oslabené nejenom břišní svaly, ale zřejmě kompletně celé tělo, protože co si budeme nalhávat, v těhotenství jsme toho moc nenaposilovaly… A správnou chůzí si můžete udělat slušný základ na pozdější cvičení.

Já začala pomalou chůzí a krátkými vzdálenostmi. Po jednom až dvou kilometrech  jsem první dny zjišťovala, že mě začínají šíleně bolet záda, tak jsem se obrátila a šla domů. Postupně jsem samozřejmě prodlužovala vzdálenost a zrychlovala i tempo.

  • Stáhněte si do telefonu krokoměr. Bude vás to motivovat.
  • Choďte rovně, vzpřímeně, s pánví hezky dopředu.
  • Nezavěšujte se příliš do kočárku, jen se ho lehce přidržujte.
  • Poslouchejte svou oblíbenou a svižnou muziku a choďte do rytmu.

ZAČÍNÁME OD ZÁKLADŮ

To znamená od těch nejhlubších břišních svalů. Od 5.týdnu po porodu jsem začala mít pocit, že potřebuju začít břicho trochu posilovat. Abych ale tak nějak shrnula svoje pocity… od chvíle, kdy jsem porodila, si připadám jako vypuštěný rybník. Devět měsíců nosíte v břiše dítě a spolu s ním několik kilogramů, po devíti měsících tam není najednou nic. A nejen, že tam není dítě, ale najednou si všímáte, že tam nejsou vůbec žádné svaly. Nechápu, kam se mohly podít, ale moje břicho je teď naprosto prázdné a nezpevněné. Připadám si taková… slabá, chatrná. Kdyby do mě foukl vítr, tak se snad skácím. A to vypovídá o jediném… je potřeba začít všechno budovat od začátku a to od základů. Od hlubokých břišních svalů, od svalů pánevního dna. Věnujte tomu veškerou péči a alespoň několik týdnů.

Právě proto jsem pro vás a taky pro sebe vytvořila a nahrála cvičební sestavu, kterou je vhodné začít takto po porodu. Je jednoduchá, jemná, ale maximálně efektivní. A je natolik krátká, abyste ji stihla zacvičit mezitím co se probudí vaše dítě. Protože co si budeme nalhávat, každá minuta je drahá…

JAK JI CVIČIT:

Pokud se vám to povede, můžete ji cvičit klidně každý den, zkuste si udělat mezi jedním krmením a spaním pravidelný rituál, kdy si rychle zacvičíte. Začněte učit své dítě, že teď ne, teď maminka cvičí!

Cvičte 2 týdny, protože za 2 týdny na vás čeká nový článek a nové video 🙂 Jednotlivé cviky jdou upravit a provádět ve složitější variantě, takže si je během této doby můžete přizpůsobovat.

 

 

Cvičím po porodu: 4. + 5. TÝDEN

2 thoughts on “Cvičím po porodu: 4. + 5. TÝDEN

  1. Mrzí mě, že jsem našla vaše články až dva měsíce po porodu, když už můžu téměř cvičit jako dřív. V prvních týdnech jsem hodně hledala inspiraci pro své cvičení – je toho na internetu málo – mluví se jen o pánevním dnu a ty hluboké břišní svaly se opomíjí…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s