Dneska frčí hýždě, zítra bicepsy!

vyzvyVýzva pro pevný zadeček. 

Výzva pro břišní pekáč. 

Pevné hýždě za 30 dní. 

Letní motivace do plavek. 

A k tomu motivující fotografie štíhlé dívky s pevným tělem v upnutých legínách, často také drží v ruce energetický nápoj, který si předtím namíchala, a recept vám samozřejmě ráda zdarma prozradí. 

To známe všichni, ne? Podle všeho by to mělo fungovat, ta dívka má na své facebookové stránce deset tisíc nadšených fanoušků a vypadá fantasticky!

Ale znáte okolo sebe někoho, kdo vypadá stejně krásně, a na otázku: Jak jsi se k tomu dopracoval? By odpověděl: Cvičil jsem 30 dní výzvu na břicho! 

A já vás teď asi zklamu a natvrdo jsem se rozhodla říct, proč vám tohle cvičení pravděpodobně bude k ničemu. (Zdůrazňuji pravděpodobně – nevím, kdo tento článek bude číst, a řekla bych, že takovým pěti procentům to zabrat opravdu může…)

Protože nadváhu sedy lehy nezničíte.

Začala jsem drsně, ale je to tak. Pokud patříte mezi ty, co trpí nadváhou (a neznamená to, že jste nějak super obézní, třeba vás jen trápí tuk v oblasti břicha), tak vás posilování břicha nespasí. Běžte si zaběhat, nebo třeba se jen projít. No vážně, nevěřili byste, kolik toho můžou takové pravidelné svižné procházky udělat!

Nelze stavět střechu bez základů.

Použila jsem takovou hezkou metaforu, ale ve zkratce… Nejde se po několika letech nicnedělání zvednout a začít cvičit složité cviky na břicho. To je jako kdybyste po prvňáčkovi chtěli, aby spočítal kvadratickou rovnici, ale nenaučili ho předtím sčítat. Přitom se dnes o hlubokých břišních svalech mluví snad už úplně všude! A nenechte se strhnout ve fitku tím, až vám budou říkat, že TRX nebo trampolínky jsou na to dobré, skutečné cviky na “střed těla” jsou daleko jednodušší. Zkuste jógu, pilates, cvičení na míčích… To nemusí být vždycky jenom nudné cvičení.

Přestane vás to bavit.

Alespoň já bych to tak tedy určitě měla. Dělat pořád to samé padesátkrát za sebou každý den? Pokud budete mít dostatek nadšení a motivace, ten jeden měsíc to vydržíte. Ale měsíc vaši postavu nepromění asi tak, jak jste si představovali.

Cvičte komplexně a protahujte se.

Asi byste se divili, kolik svalových disbalancí tihle “fitness trenéři” vlastně mají. Kdyby si je vzal do rukou šikovný fyzioterapeut, asi by zjistil, co všechno mají zkrácené a bolavé. Lidské tělo je obrovsky složitý mechanismus, když něco někde posílíte, musíte jinde něco protáhnout (zjednodušeně řečeno!). To, že se po běhání protáhneme, to jsme se už tak nějak naučili. Ale kolik instruktorek se s vámi důkladně protáhne i po čistě posilovací hodině?

Opravdu ten břišní pekáč tolik potřebujete?

Je to samozřejmě hezká představa se v létě na koupališti svléknout do plavek a ohromit všechny kolemjdoucí svým six packem. Zkuste ale na to pro začátek zapomenout. Nejenom, že se uleví vám, ale třeba se uleví i vašemu tělu. Zaměřte se třeba nejdřív na schození těch pár kil navíc, na zdravé posílení rovnoměrně celého těla, i tak můžete mít břicho hezky ploché a pevné.

_______

39851-120147
Dřep je dobrý cvik. Dovedete si ale představit, co s vašimi koleny udělá 250 dřepů? 

_______

Tomu se totiž podle mě říká vyzrálost a respekt k vlastnímu tělu. Upřednostňovat to, co je pro něj vhodné, zdravé a co vede k jeho správnému fungování. A prozatím se vykašlat na věci, které jsou druhotné a nedůležité.

Řiďte se selským rozumem. Jděte se projít, sem tam si zaběhat, nebo zaplavat. Jezděte na kole, v zimě lyžujte, posilujte si u televize (ale s rozumem) a jezte zdravě.
Možná nakonec budete i spokojenější.

Žádný sval na lidském těle totiž nebyl stvořen čistě jen tak pro krásu. 

Dneska frčí hýždě, zítra bicepsy!

2 thoughts on “Dneska frčí hýždě, zítra bicepsy!

  1. Chochi26 says:

    Moc pěkný a pravdivý článek. Bohužel je ale moc těžké si být sama se sebou spokojená, když je obrovský nátlak okolí… Snad se časem naučíme tomu odolávat…

    Like

  2. Já osobně cvičím spíš proto, abych měla dobrý pocit z toho, co dokážu, a ne kvůli pěkné postavě. Ale jsem ten typ, který (1) musí mít na všechno plán a vědět, kolik uběhnout kilometrů a zacvičit sérií; (2) musí se neustále překonávat (v čemž pro mě těhotenství byla největší výzva – poslouchat své tělo znamenalo, necvičit a neběhat “na krev,” jako jsem byla dodnes zvyklá). Takže já bych ty tréninkové plány neodsuzovala. Ale člověk by si je měl vytvořit podle sebe. A hodně kvituji, co píšete o tréninku “středu těla,” to jsem taky podceňovala, dokud jsem nezjistila, že bez dobré rovnováhy nevylezu žádnou lepší stěnu. Není od věci, že například profi lyžaři jsou téměř stále na balančních podložkách a míčích a chodci na slacklině asi nikdy nebudou mít problém se zády 🙂 Na core se fakt zapomíná a to je chyba…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s